Слухати, чути, взаємодіяти: нова якість академічної комунікації
Четвертий тренінг Програми підвищення кваліфікації «Soft skills у вищій освіті: експертиза ЄС» був присвячений темі ефективної комунікації в освітньому процесі. Його провела Ольга Шминдрук – кандидатка юридичних наук, старша викладачка, адвокатка й медіаторка, яка поєднує академічну експертизу з практичним досвідом вирішення конфліктів.
Учасники тренінгу розглядали складні ситуації взаємодії викладачів зі студентами, навчалися надавати зворотний зв’язок, що мотивує до розвитку, а не викликає опір чи розчарування. У центрі уваги мова довіри, емоційна грамотність і здатність до відкритого діалогу. Тренінг нагадав, що ефективна комунікація це не лише про навички, а про культуру, яку ми щодня формуємо в освітньому середовищі.
Викладач і ШІ: партнерство заради креативного навчання
П’ятий тренінг програми торкнувся однієї з найактуальніших тем сучасності ролі штучного інтелекту у вищій освіті. Спікером виступив Олександр Новоселецький – кандидат економічних наук, доцент, директор інституту інформаційних технологій та бізнесу НаУ «Острозька академія».
Під час тренінгу обговорювались можливості, які відкриває використання інструментів ШІ для підтримки викладачів у щоденній роботі. Від створення навчальних матеріалів до формування адаптивного, інтерактивного курсу. Особливий акцент зроблено на збереженні балансу між технологією та живою взаємодією. Штучний інтелект розглядали не як загрозу, а як ресурс, що здатен посилити творчість викладача й зробити навчальний процес гнучкішим і сучаснішим.
Гранти як інструмент розвитку: європейський підхід
Шостий тренінг програми зосередився на стратегічному розвитку університетів через фандрейзинг і грантове управління. Його провів Едуард Балашов – доктор психологічних наук, професор, ректор НаУ «Острозька академія».
На тренінгу йшлося про те, як українським закладам вищої освіти ефективно інтегруватись у європейський освітній простір, залучати ресурси з міжнародних програм та перетворювати їх на реальні зміни. У фокусі були не лише технічні аспекти написання заявок, а й формування стратегічного мислення, побудова довготривалих партнерств і використання грантів як інструменту інституційної трансформації. Європейський підхід до підтримки освіти було представлено через цінності довіри, співпраці та інвестицій у сталі зміни.


